Kagero Publishing

okrety ws02 aero05 sm06 mwsp03 amia04 Okrety01 mil

Back Jesteś tutaj: Start W powietrzu Airbus Helicopters H145M otrzymał certyfikat EASA

W powietrzu

Airbus Helicopters H145M otrzymał certyfikat EASA

 

Wojskowy śmigłowiec Airbus Helicopters H145M, oparty na ulepszonej cywilnej wersji H145, otrzymał w terminie certyfikat EASA. Dostawy H145M dla Bundeswehry rozpoczną się w tym roku.

H145Ms

Śmigłowiec Airbus Helicopters H145M otrzymał certyfikat Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA, European Aviation Safety Agency), torując drogę do uzyskania wojskowego zatwierdzenia i rozpoczęcia dostaw dla dwóch użytkowników przed końcem tego roku. Pierwszym z nich będzie Bundeswehra, która zamówiła 15 śmigłowców. Flota będzie używana przez Luftwaffe. Dostawy dla drugiego nabywcy H145M, Królewskiej Marynarki Wojennej Tajlandii, rozpoczną się w 2016 r.

H145M jest przystosowany do szerokiego spektrum operacji wojskowych – w tym transportu, rozpoznania, poszukiwania i ratownictwa, zwalczania pożarów i ewakuacji rannych. Dzięki cywilnej certyfikacji H145M mogliśmy zastosować dla naszych klientów podejście z niewielkim ryzykiem i niskimi kosztami. W procesie tym korzystaliśmy także z własnego procesu cywilnej certyfikacji H145, spełniając najnowsze standardy bezpieczeństwa i zdatności do lotu – powiedział Manfred Merk, Dyrektor Programu H145.

H145M jest oparty na ulepszonej wersji śmigłowca Airbus Helicopters H145, przeznaczonego dla rynku cywilnego i służb porządku publicznego. Ma on maksymalną masę startową zwiększoną do 3,7 tony i może przenosić wyposażenie obejmujące karabiny maszynowe zamontowane obrotowo w drzwiach i uzbrojenie na zewnętrznych pylonach, czujniki optoelektroniczne z funkcją namierzania celu oraz wojskową awionikę służącą do łączności, nawigacji i zarządzania lotem.

Dla potrzeb operacji specjalnych możliwe jest zamocowanie lin desantowych. Przeżywalność śmigłowca jest polepszona dzięki zabudowaniu osłon balistycznych w kabinie załogi, samouszczelniającym zbiornikom paliwa i urządzeniom samoobrony, chroniącym przed kierowanymi pociskami rakietowymi.

Czerpiąc korzyści z solidności, niskich kosztów użytkowania i wysokiego współczynnika zdolności do wykonania zadań sprawdzonej rodziny śmigłowców Airbus Helicopters EC145/H145, nowy H145M ma silniki Turbomeca Arriel-2E z dwukanałowym cyfrowym układem sterowania (FADEC), otunelowany wirnik ogonowy Fenestron, a także zmodernizowaną przekładnię główną i śmigła ogonowego. Pozwoliło to na zwiększenie maksymalnej masy startowej o 50 kg, przy zachowaniu doskonałych własności śmigłowca w zawisie – nawet w sytuacjach, gdy jeden silnik nie pracuje (OEI) – które są krytyczne dla bezpieczeństwa lotu, zwłaszcza podczas operacji specjalnych i misji ratownictwa bojowego.

 

Najnowsze wiadomości

zapraszamy do sklepu    •    sklep.kagero.pl

nowosci portal